München was de beste plek om een nieuw Duits modemerk op te starten. In het midden van de jaren zestig en zeventig, München was in volle opwinding: er was een euforisch geloof in vooruitgang en de toekomst was niet in gevaar. Zeker niet in München, een stad zo dicht bij Italië, dat altijd meer is in lijn met de "dolce vita" was dan ergens anders in Duitsland. Op dat moment was iedereen ontspannen en genoot van het leven: Flower Power! Avonden! Liefde! Disco's! De Jet Set!
Het ontwerp van de jaren 60 en 70 weerspiegelt deze vrijheid. Hij was jong, gestroomlijnde en futuristische, met een accent op de kleur oranje.
Het is deze vrijheid, het speciale gevoel van die tijd, dat het jonge AIGNER merk inspireerde.
Wilde paarden waren beter geschikt voor die wilde jaren met hun wilde feesten. De AIGNER Racing Days, een evenement georganiseerd door het prestigieuze merk net buiten München, werd al snel een referentie in een sociëteit nog steeds niet gewend aan dergelijke evenementen.